Clicky

چگونه از آسیب های جسمی در حمل اثاثیه جلوگیری کنیم؟

چگونه از آسیب های جسمی در حمل اثاثیه جلوگیری کنیم؟

چنانچه شما هم  می خواهید هنگام جابجایی اثاثیه درد نداشته باشید و از وجود دیسک کمر یا سایر دردهای ناشی از اسباب کشی جلوگیری کنید حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که کمردرد ، کتف درد ، زانو درد ، گردن درد و... را در هنگام اسباب کشی تجربه کرده‌اید؛ حتما به دنبال راه چاره ای برای جلوگیری از آن هستید. همانطور که میدانید وارد شدن هرکدام از این آسیب ها به بدن در هنگام اسباب کشی بخصوص زمانی که میخواهید به مناطق دورتری نقل مکان کنید بسیاری از وقت شما را تلف خواهد کرد و برای جابجایی درون شهری یا برای ارسال بار به شهرستان کارهایتان مطابق برنامه پیش نخواهد رفت. بعلاوه ممکن است آسیب های وارده با وجود هزینه هایی زیادی که برای درمان آن  پرداخت نمایید نیز هرگز بطور کامل بهبود نیابد.

 از این رو باید خیلی مراقب باشید و راهکارهایی که در این مقاله شرح می نماییم را با دقت مطالعه فرمایید.

 

 

علت ایجاد درد در حین اسباب کشی و راهکار جلوگیری از آن؟

دردی که در اثر جابجایی اثاثیه ایجاد می‌شود سن و سال نمی‌شناسد. ممکن است هر فردی در زندگی خود حداقل یک بار پس از اسباب کشی به دردی مبتلا شده باشد. اما علت ایجاد این دردها و راهکار جلوگیری از این آسیب ها چیست؟

مهم‌ترین گام برای جلوگیری از این آسیب ها در هنگام حمل اثاثیه به شهرستان دانستن علت ایجاد آن است.

نداشتن تحرک کافی:  اگر فردی در زندگی روزمره خود تحرک کافی نداشته باشد قطعاً در هنگام حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان دچار درد خواهد شد. چراکه وقتی اسباب کشی می‌کنید حجم زیادی از فشارها به‌طور ناگهانی به عضلات بدن شما وارد می‌شود از همین رو دچار کمردرد یا زانو درد یا سایر آسیب ها خواهید شد.

اگر ورزش نمیکنید و تحرک روزانه ندارید بهتر است کار اسباب کشی را از چند هفته قبل شروع کنید و به  جای اینکه این کار بزرگ و پردردسر را در یک روز انجام دهید؛ آن را به روزهای متوالی تقسیم کنید. اگر زمان اینکار را برای حمل اثاثیه به شهرستان ندارید حتماً از شرکت های معتبر باربری شهرستان استفاده نمایید چرا که آن ها در کوتاه ترین زمان کار بسته بندی و حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان را انجام خواهند داد.

استفاده از کارتن و بسته بندی نامناسب: گاهی اوقات برای حمل بار به شهرستان کارتن یا وسیله‌ای که بلند می‌کنید برای بدن شما مناسب نیستند. برای مثال شما کوچک و کوتاه هستید و کارتنی که برای جا به جایی انتخاب کرده‌اید بزرگ است و با جثه شما متناسب نیست. سعی کنید اندازه کارتن ها فراتر از جثه ی خودتان نباشد و برای اجسام بزرگ و سنگین نیز از نیروهای ماهر و کار بلد یک شرکت باربری تهران به شهرستان کمک بگیرید.

عدم استراحت در طول اسباب کشی: وقتی در حال حمل اثاثیه به شهرستان هستید،  قطعاً بدن شما مقداری انرژی از دست خواهد داد.  وقتی استراحتی در حین انجام کار نداشته باشید، بدن فرصت کافی برای ریکاوری و تأمین انرژی موردنیاز شما را نخواهد داشت. سعی کنید زمانبندی تان را جوری تنظیم کنید که فرصت برای استراحت در بین اثاث کشی داشته باشید.

نداشتن خواب کافی:  نداشتن خواب کافی به‌ طورکلی یکی از نشانه‌های خستگی است. وقتی بدن خسته باشد؛ در حین باربری تهران به شهرستان دچار آسیب و مریضی خواهید شد.

درگیری فکری: ذهن و مغز شما کنترل کل بدن را به عهده دارد. وقتی ذهن درگیر و خسته است نمی‌تواند بر روی انجام امور تمرکز کند. از همین رو بدن نیز دچار خستگی شده و آسیب خواهد دید. سعی کنید قبل از اسباب کشی دغدغه های دیگر را کنار گذاشته و با انجام مدیتیشن و گوش دادن به پادکست های آموزشی ذهن تان را آرام کنید.

عدم آشنایی با نحوه صحیح برداشتن وسایل: در هنگام حمل بار شهرستان هر یک از وسایل چه سنگین و چه سبک باید به روش اصولی از روی زمین برداشته شوند. طبیعی ست که افراد عادی نحوه اصولی حمل اثاثیه را بلد نباشند. برای این منظور بهتر است قبل از اسباب کشی نحوه اصولی بلند کردن اجسام را یاد بگیرید:

نحوه بلند کردن اصولی اجسام در هنگام حمل اثاثیه چگونه است؟

برای بلند کردن اجسام نباید از کمر خود استفاده کنید. وزن وسیله نباید روی کمر شما قرارگیرد.

برای بلند کردن اصولی یک جسم از روی زمین باید روی زانوهای خود بنشینید.

سپس دو طرف جسم را بگیرید و آن را از روی زمین بلند کنید.

سعی کنید برای بلند شدن از عضلات کمر خود استفاده نکنید. در چنین شرایطی فشار باید بر روی پای شما پخش شود. عضلات پا برای انجام این کار است؛ نه عضلات کمر

نکتهاگر برای بلند کردن جسم دولا شوید و سپس سعی کنید که بدنتان را صاف کنید؛ فشاری معادل با چند برابر وزن آن جسم به کمر و ستون فقرات شما وارد خواهد شد.

نکتهروش فوق برای بلند کردن اجسام سبک کاربردی است. بهنر است اجسام سنگین  مانند یخچال یا مد های بزرگ و... را از جای خود بلند نکنید و برای جابه‌جایی آن را هل دهید.

یا برای حمل و جابجایی اثاثیه تان از شرکت باربری تهران به شهرستان  کمک بگیرید. آن ها برای ارسال بار به شهرستان با در اختیار داشتن نیروی تعلیم دیده و خبره حمل اثاثیه تان را به بهترین نحو انجام خواهند داد و اینگونه از آسیب های جدی به بدنتان جلوگیری نمایید. بعلاوه هزینه باربری از تهران به شهرستان برای تان بسیار به صرفه تر خواهد شد تا ایکه هزینه های گزاف برای درمان آسیب های جسمی یا حتی آسیب به اثاثیه تان را بخواهید پرداخت نمایید.

خوشبختانه شرکت باربری بیست(20) با داشتن نیروی مجرب در حمل بار به شهرستان در کوتاهترین زمان شما را یاری نموده و از رسیدن هر گونه آسیب به شما یا وسایلتان جلوگیری خواهد کرد. همچنین  طبق تعرفه اتحادیه هزینه باربری از تهران به شهرستان را محاسبه نموده و از پرداخت هزینه های اضافی تان نیز جلوگیری می نماید.