Clicky

نکات ضروری قبل و بعد از حمل اثاثیه منزل

کارهایی که قبل و بعد از رفتن به منزل جدید باید انجام دهید

همانطور که میدانید اسباب کشی شامل مراحلی می باشد که اگر به درستی پیش برود جابجایی تان بسیار راحت و سریع انجام خواهد شد. بسیاری از افراد این مراحل را به درستی نمی دانند به همین خاطر هنگام اسباب کشی استرس و فشار زیادی را متحمل میشوند. در این مقاله باید و نباید های قبل از حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان و بعد از نقل مکان را به شما خواهیم گفت تا با آسودگی خاطر اثاث کشی را پشت سر بگذارید.

 

اولین کاری که باید انجام دهید داشتن یک برنامه مشخص است باید لیست کلیه کارهایی که در زمان شروع تا پایان کار قرار است انجام دهید را یادداشت نمایید. اینطوری هر کاری را سر وقت خودش انجام خواهید داد و موجب نظم و سرعت بخشیدن به جابجایی تان خواهد شد.

قبل از آوردن وسایل به منزل جدید، از سلامت لوله ها و شیرهای آب، سیمهای برق، سالم بودن لوله های گاز و نداشتن نشت، شوفاژ ها و سیستم گرمایشی و سرمایشی (مانند کولر یا اسپلیت) ، سالم بودن شیشه های پنجره ها، تمیز و سالم بودن ظاهر دیوارهای خانه جدید اطمینان حاصل کنید. به خصوص اگر قصد حمل اثاثیه به شهرستان را دارید حتما قبل از جابجایی از سلامت موارد نامبرده مطمئن شوید. همچنین اگر نیاز بود کار سمپاشی برای از بین بردن حشرات را در همان روز انجام دهید.

حال وقت آن است که وسایل مورد نیاز برای بسته بندی اعم از کارتن های چند لایه محکم، طناب در سایزهای مختلف، چسب،  روزنامه، ضربه گیر و ماژیک را تهیه نمایید. البته اگر از شرکت باربری تهران به شهرستان استفاده نمایید نیازی به تهیه کردن این اقلام نیست آنها با ارائه بهترین خدمات کار بسته بندی و حمل بار شهرستان را به بهترین نحو انجام خواهند داد.

از وسایلی که کمتر استفاده میکنید شروع  به بسته بندی کنید یادتان نرود قبل از اینکه وسایل را داخل کارتن ها جای دهید حتماً آن ها را تمیز کنید. بسته بندی وسایل پر کاربردتان را بگذارید برای روزهای آخر. ضمناً شماره گذاری کارتن ها و یادداشت با جزئیات داخل دفتر را فراموش نکنید.

در صورت دسترسی آسان به منزل جدید سعی کنید یکی دو روز قبل از ارسال بار به شهرستان و پیش از رسیدن اثاثیه تان به منزل نو، آنجا را تمیز نمایید.

در روز حمل بار به شهرستان وسایل سنگین تر مانند یخچال مبلمان و... را جلوی دست کارگر قرار دهید تا اول از همه چنین وسایلی را منتقل کنند سپس وسایل کوچکتر و کارتن ها.

هنگام باز کردن کارتن ها باید طبق یادداشت هایی که قبلاً کرده اید کارتن هر قسمت را در همان قسمت بگذارید، به طور کلی کارتن های آشپزخانه، سالن و هر اتاق را قبل از باز کردن تفکیک نمایید و تا مشخص نشدن کامل آنها هیج کارتنی را باز نکنید که باعث بهم ریختگی و آشفتگی خواهد شد.

در هنگام باز کردن کارتن های هر قسمت نیز در نظر داشته باشید که ابتدا کارتن هایی که وسایل ضروری تر داخلشان هست را باز کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که از یک شرکت معتبر باربری شهرستان استفاده نمایید در صورتی که بخواهید این مراحل را هم با دقت و مهارت برای تان انجام خواهند داد. این گونه یک اسباب کشی راحت و بدون خستگی را تجربه خواهید کرد.

 

 

مورد دیگری که در حمل اثاثیه به شهرستان  بسیار حائز اهمیت است این است که حدالمقدور وسایل تان آسیب نبینند و برای جابجایی اثاثیه تان خسارتی متحمل نشوید. اگر بخواهید خودتان اینکار را انجام دهید مطمئناً به دلیل نداشتن تجربه کافی خسارت های زیادی به وسایلتان وارد خواهد شد. اما در صورت استفاده از باربری تهران به شهرستان ، علاوه بر اینکه با مهارت کامل کلیه مراحل ارسال بار به شهرستان را انجام میدهند تا وسایل تان کوچکترین آسیبی نبینند کلیه اثاثیه تان را نیز بیمه می نماید تا شما کوچکترین خسارتی متحمل نشوید و این یکی دیگر از حسن های باربری شهرستان می باشد که در این مورد باید حواستان جمع باشد تا از شرکت هایی که تحت پوشش بیمه هستند کمک بخواهید.

و در آخر شرکت باربری معتبری را انتخاب نمایید که هزینه باربری از تهران به شهرستان را طبق تعرفه اتحادیه دریافت کنند. ممکن است باربری را هم پیدا کنید که زیر قیمت اتحادیه به شما قیمت بدهند اما مطمئن باشد بیمه ندارند و در صورت مفقود شدن وسایل تان یا آسیب دیدن آنها به شما توضیحی نخواهند داد. همچنین خیلی از شرکت ها به دلیل معتبر نبودن ممکن است از نا آگاهی شما سواستفاده کرده و هزینه های هنگفتی را از شما دریافت کنند. با کمی تحقیق و بررسی می توانید یک شرکت معتبر باربری تهران به شهرستان بیابید.

با رعایت این باید و نبایدها قبل و بعد از اسباب کشی می توانید یک جابجایی آسان را تجربه نمایید بخصوص اگر میخواهید به مناطق دورتری نقل مکان کنید حتماً این مراحل را بخاطر داشته باشید تا هیچ مشکلی برای تان پیش نیاید و این کار دشوار را به راحتترین شکل ممکن انجام دهید.