Clicky

نکات مهم در هنگام بسته بندی اثاثیه منزل

نکاتی مهم برای بسته بندی اثاثیه

چنانچه قصد حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان را داشته باشید ، می بایست روش های اصولی بسته بندی اثاثیه و نحوه صحیح جابجا کردن هر وسیله ای را فرا بگیرید. در هنگام اسباب کشی برای بسته بندی اثاثیه نیاز به رعایت نکاتی است که علاوه بر عدم آسیب به آن ها ، سرعت بسته بندی و باز کردن وسایل آسان تر خواهد شد. اگر نکات بسته بندی هر وسایل از لباس تا وسایل سنگین و قیمتی را ندانید این امر می تواند تبدیل به کاری گیج کننده شود.

در این مقاله قصد داریم تا با آموزش بسته بندی وسایل کوچک و بزرگ یا لوازم برقی و قیمتی تان شما را با اصولی آشنا نماییم که موجب سهولت در حمل بار به شهرستان خواهد بود.

 

 

روش های بسته بندی یخچال

یخچال به دلیل نوع حجم و وزن بالایی که دارد آماده سازی و حمل آن کاری دشوار است. برای بسته بندی و آماده سازی یخچال جهت جابجایی موارد زیر را انجام دهید:

1.در صورت اتصال یخچال به لوله آب به منظور استفاده از یخ ساز یا آب سرد کن ، آن را از محل اتصال جدا نمایید.

2.تخلیه کامل یخچال از هرگونه مواد غذایی در داخل آن.یخچال در اولین قدم برای بسته بندی و حمل بایستی به طور کامل خالی باشد.می توان مواد غذایی فاسد شدنی را قبل از جابجایی به یک یخچال دیگر به صورت موقت انتقال دهید.

3.سایر مواد غذایی را می توانید در داخل یک جعبه بسته بندی کرده و آماده جابجایی نمایید.می توان از کارتن های تمیز و محکم جهت انجام این کار استفاده نمود.

4.تمیز کردن فضای داخلی یخچال یکی از مهم ترین مواردی است که شما با تخلیه کامل وسایل داخل آن می توانید به راحتی انجام دهید. بنابراین می توانید کلیه کشوها و قفسه ها را از داخل دستگاه خارج کرده و به طور کامل آن ها را تمیز کنید.

5.اگر یخچال فریزر شما دچار برفک شده است ، می بایست آن را از برق جدا نمایید تا کلیه برفک ها آب شده و سپس آن را تمیز نمایید.

6.پس از تمیز کردن کلیه قفسه ها و کشوها آن ها را با پارچه های ضخیم پوشانده و به صورت مجزا آماده جابجایی نمایید تا هنگام اسباب کشی دچار آسیب و شکستگی نشوند.

7.سیم یخچال را پس از خارج کردن از برق با استفاده از چسب یا طناب به بدنه دستگاه متصل کرده تا در هنگام جابجایی مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند.

8.پس از تمیز کردن محیط داخلی یخچال و تخلیه کامل آن ، جهت عدم باز شدن درب در هنگام جابجایی آن را به وسیله طناب به بدنه دستگاه محکم نمایید

9.اگر کارتن یخچال شما موجود است ، یخچال را در داخل آن قرار داده و آماده حمل و جابجایی نمایید.در صورت عدم کارتن مناسب با ابعاد یخچال خود ، جهت حفظ بدنه از آسیب های احتمالی در هنگام جابجایی ، دور تا دور دستگاه را با استفاده از وسایلی همچون پلاستیک حبابدار بپوشانید.

حمل یخچال به دلیل وزن زیاد نیاز به افراد زبده و کار بلد دارد و بهتر است به صورت شخصی اقدام به انجام این کار ننمایید. بنابراین با سپردن اسباب و اثاثیه با ارزش و بزرگی همچون یخچال به شرکت های باربری تهران به شهرستان جهت حمل و جابجایی ، خیال خود را از ایجاد هرگونه آسیب به وسایل یا آسیب های جسمی راحت نمایید.

 

روش های بسته بندی لوازم برقی

 همانند سایر لوازم خانه یا محل کار که نیاز به بسته بندی صحیح و اصولی دارند ، نیاز به این کار در لوازم الکترونیکی بیشتر احساس می شود. در قدم اول در صورت وجود باتری در دستگاه ، آن را از وسیله جدا کرده و در مکانی به دور از گرما و نور مستقیم آفتاب قرار دهید. همچنین پیش از اقدام به بسته بندی هریک از آن ها می توانید شارژ آن ها را چک کرده و پیش از اسباب کشی اقدام به شارژ کامل آن ها نمایید.

یکی دیگر از مواردی که پیش از بسته بندی اثایه و لوازم برقی می بایست به آن دقت کرد خارج نمودن هرگونه وسایل اتصال شده به آن ها از جمله فلش مموری ، سی دی و... از دستگاه ها و بسته بندی جداگانه آن ها می باشد. این کار برای عدم آسیب و گم شدن این لوازم در حین اسباب کشی اجباری می باشد. اگر قصد بسته بندی پرینتر را داشته باشید ، می بایست کاتریج جوهر آن را از دستگاه خارج کرده و آن را در یک کیسه در بسته تمیز قرار دهید.

سیم های برق هر کدام از وسایل هم در صورت جدا شدن از دستگاه جدا نموده و به صورت منظم و با استفاده از کش یا سایر وسایل محکم ببندید و در یک کارتن جدا قرار داده تا دچار آسیب نشوند و از گم شدن آن ها در حین جابجایی اجتناب شود.

قسمتی های مستعد به ضربه کارتن وسایل برقی و حساس خود مانند کامپیوتر و تلویزیون را که عموما بالا و پایین آن ها است با استفاده از ضربه گبر مخصوص پوشانده تا در صورت برخورد یا ضربه وسایل به جعبه ، آسیبی به لوازم وارد نشود. همچنین به هیچ عنوان از روزنامه باطله برای بسته بندی صفحه نمایش یا لوازمی که خش پذیری بالایی دارند استفاده نکنید.

هرچند رعایت این نکات می تواند از آسیب دیدن وسایل تان جلوگیری کند با این حال وسایل برقی به دلیل حساسیت و گران بودن شان بهتر است قبل از جابجایی بیمه گردند تا در صورت آسیب خسارت های سنگین متحمل نشوید. شرکت های معتبر باربری شهرستان کلیه لوازم شما را بیمه می نمایند که این امر می تواند بسیاری از هزینه های اضافی شما را کاهش دهد.

روش های بسته بندی آکواریوم

در زمان حمل اثاثیه به شهرستان حمل آکواریوم های بزرگ در لیست وسایل دشوار و سنگین برای جابجایی قرار دارد و به دلیل شکنندگی آکواریوم ها حتی سایزهای کوچک آن نیز در این لیست قرار میگیرد. علاوه بر خطر شکستن خود آکواریوم در مراحل اسباب کشی، احتمال رسیدن آسیب به ماهی های درون آن و حتی مرگ نیز وجود دارد بنابراین کمک گرفتن از خدمات یک شرکت حمل بار شهرستان معتبر و متخصص می تواند تضمینی برای سلامت ماهی ها و جابجایی آکواریوم شما باشد.

مانند هر وسیله سنگین دیگر، جابجایی آکواریوم در زمان اسباب کشی نیاز به آماده سازی و انجام مراحل مشخصی دارد که عبارتند از:

1- آماده کردن ماهی: برای آماده کردن ماهی هایتان برای اسباب کشی باید با یک متخصص مشورت کرده و سپس اقدام به حذف مواد زائد و غذای مانده در بدن آنها کنید، اینکار با توقف غذا دادن به آنها در طی دو روز انجام میشود. برای حمل ماهی ها باید آنها را از آکواریوم خارج کرده و در مقداری از آب قبلی آکواریوم در یک سطل پلاستیکی با سوراخ هایی در بالای آن قرار دهید.

2- جابجایی گیاهان و لوازم داخل آکواریوم: تمام لوازم داخل آکواریوم از جمله پمپ، چراغ، سیستم تهویه و گرمایش یا سرمایش را باید از بدنه جدا کرده و آنها خشک کنید. برخی لوازم داخل آکواریوم آب شور مانند صافی نباید خشک شوند و سنگ ها یا مرجان های زنده نیز باید در مقداری از آب آکواریوم قرار گرفته و حمل شوند.

3- بسته بندی آکواریوم: بعد از تخلیه کامل آکواریوم باید داخل و بیرونش را کاملاً تمیز کرده و بگذارید تا خشک شود، برای تمیزی داخل آن می توانید از محلول بسیار رقیق آب و سرکه و برای تمیزی بدنه بیرونی آکواریوم از تمیز کننده های شیمیایی و ضدعفونی کننده ها استفاده کنید. سپس باید آکواریوم را توسط نایلون های حبابدار، فوم یا روزنامه فراوان بپیچید  و در کارتن های مخصوص اثاث کشی قرار دهید. اگر برای بسته بندی لوازم خود از شرکت باربری تهران به شهرستان کمک میگیرید آنها نحوه صحیح بسته بندی آکواریوم را انجام می دهند.

 

 

روش های بسته بندی فرش

فرش یکی از وسایل گران قیمت منازل می باشد که با کوچکترین سهل انگاری دچار آسیب و آلودگی می شود. در صورتی که فرش را لوله و آماده جابجایی نموده اید بهتری است از یک روکش مخصوص پلاستیکی جهت عدم ایجاد آلودگی برای حمل آن استفاده نمایید.استفاده از روکش های پارچه ای و یا پیچیدن یک پتو ضخیم دور آن می تواند از بروز آسیب به تار و پود فرش در هنگام اسباب کشی جلوگیری به عمل آورد.

روش های جابجایی گیاهان آپارتمانی

جابجایی گیاهان آپارتمانی و گلدان ها هنگام اسباب کشی یکی از نکات مهم باربری است که بسیاری از مشتریان شرکت باربری بیست (20) نگران چگونگی اجرای آن و سالم رساندن گیاهان و گلدانها به مکان جدید، هستند. این مسئله به ویژه در مسافت های طولانی و هنگام ارسال بار به شهرستان اهمیت زیادی پیدا می کند و اهمیت آن زمانی دوچندان می شود که از یک منطقه آب هوایی به منطقه ای دیگر نقل مکان و اسباب کشی می کنید.

پیش از شروع اسباب کشی به گیاهان و گل ها (غیر از گیاهان بیابانی مانند کاکتوس) آب بدهید اما در این کار افراط نکنید. در حدی که خاک آنها کمی مرطوب باشد و پس از اسباب کشی حداقل تا چند روز نیازی به آبیاری نداشته باشند. گلدان های کوچک تهیه و گلها را در آنها بگذارید و تا جای ممکن جای آنها را در جعبه های اسباب کشی، محکم کنید. ضمنا حتما فضای خالی درون جعبه را هم با استفاده از موادی مثل فوم یا روزنامه پر کنید تا هنگام حرکت ماشین اسباب کشی، گلدان ها تکان نخورند و خاک آنها در جعبه نریخته و همچنین ساقه و برگ های گیاهان با تکان های ماشین، آسیب نبینند. گذاشتن گیاهان در خودروی باربری را جزء مراحل آخر بگذارید.
- اگر قصد حمل بار به شهرستان را دارید، سعی کنید زمانی را جهت باربری و اسباب کشی انتخاب کنید که کمترین نوسانات و تغییرات دمای هوا در آن روز باشد تا بر اثر سرما یا گرمای ناگهانی، گیاهان دچار مشکلی نشده و سالم به مقصد برسند.

اگر قصد حمل اثاثیه به شهرستان را داشته باشید و خودتان اینکارها را انجام دهید مطمئناً خسارت های زیادی متحمل خواهید شد. لذا بهترین کار استفاده از شرکت های معتبر باربری شهرستان در این امر می باشد چرا که هزینه باربری از تهران به شهرستان  بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه هایی ست که خودتان برای بسته بندی و حمل و آسیب لوازمتان پرداخت خواهید نمود.