Clicky

فوت و فن های کاهش استرس در اسباب کشی

فوت و فن های کاهش استرس در اسباب کشی

در ابتدا احتمالا باید به شما تبریک بگوییم. تبریک بابت اینکه تصمیم گرفته اید پیشنهاد شغلی در شهری دیگر را بپذیرید و احتمالاً درحال ورود به منزل رویایی خود هستید. فرقی نمی‌کند برای رفتن به دانشگاه، شروع یک کار جدید یا تشکیل خانواده خود به جای جدیدی نقل مکان کنید، احتمالاً می‌خواهید تغییری ایجاد کنید. ممکن است از کارهای روزمره خود خسته شده باشید یا ممکن است می‌خواستید پیشرفت کنید. درست در زمانی که بابت تمام اینها هیجان زده اید اما برای برداشتن قدم بعدی دچار یک استرس شدید می شوید. اضطراب بسته بندی و جمع کردن لوازم و حمل و در نهایت سالم چیدن آنها در محل جدید.

حمل اثاثیه به شهرستان اصولا کار استرس زا و نگران کننده ای است. اما راه هایی وجود دارد که بتوانید استرس های موقع اثاث کشی را کنترل کنید. در اینجا 9 روش برای مدیریت استرس در اثاث کشی را معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید از نگرانی های خود قبل از جمع و بسته بندی اثاثیه، در حین باربری و بعد از ورود به محل جدید بکاهید.

1-به سلامتی خود توجه کنید

بله درست است برای یک اسباب کشی بدون استرس اولین و مهمترین مسئله سلامتی شماست. این شما هستید که باید جابجایی خود را مدیریت کنید. بر کار کارگران و دیگر افراد نظارت داشته باشید و برخی از کارها را شخصاً انجام دهید ازاین‌رو باید ازنظر سلامتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشید. حفظ سلامتی در اثاث کشی با خوردن غذای کافی و سالم، نوشیدنی های مقوی، خواب کافی،  ذهن آرام و ورزش یا گوش دادن به موسیقی دلخواه و ... به دست می‌آید. اگر به خودتان بیشتر از هرچیزی اهمیت بدهید بخش عظیمی از نگرانی هایتان از بین خواهد رفت.

2-پاکسازی کنید

یکی از عوامل مهم در تولید استرس بهم ریختگی است. قبل شروع بسته بندی و فرآیند ارسال بار به شهرستان تمام لوازم اضافه ای که کمدهای شما را اشغال کرده اند را پاکسازی کنید. می توانید لباس های قدیمی و سالم خود را به مراکز خیریه اهدا کنید. لوازم ارزشمندی که نیازی به آنها ندارید را بفروشید و یا درنهایت لوازم غیرقابل استفاده را دور بریزید. عملیات پاکسازی یکی از مراحل مهم در اسباب کشی است که باعث می شود از استرس های شما کاسته شود و اجازه دهد کمی نفس راحت بکشید.

3-وقت خود را آزاد کنید

بهترین راه برای ازبین بردن اضطراب ناشی از بسته بندی اثاثیه این است که زمانی را کاملا به این امر اختصاص دهید و برروی پروسه های بسته بندی و فرایند حمل اثاثیه منزل از تهران به شهرستان تمرکز کنید. در صورت امکان از آشنایان و اقوام بخواهید از فرزندان خردسال شما برای مدتی نگهداری کنند، از محل کار خود یک روز مرخصی بگیرید یا برای تمام آخر هفته وقت خود را کاملا آزاد کنید. هرچه تمرکز بیشتری بر فرآیند بسته بندی اثاث خود داشته باشید با راندمان بالاتری این کار را انجام خواهید داد.

4-تا می توانید کارتن تهیه کنید

چند هفته قبل از شروع ارسال بار به شهرستان ، شروع به جمع آوری روزنامه های باطله و کارتن نمایید. از دوستان خود بخواهید اگر جعبه های خالی و اضافی از اسباب کشی قبلی خود دارند به شما قرض دهند. یا می توانید به خواربار فروشی نزدیک منزل فعلی تان سری بزنید و آنجا تهیه کنید. تهیه جعبه های مورد نیاز، باعث می شود احساس آمادگی بیشتری برای اثاث کشی داشته باشید و دچار استرس و نگرانی از نبود جعبه به تعداد کافی در هنگام بسته بندی و در روز حمل بار به شهرستان نشوید.

5- اسباب کشی را زود شروع کنید

اگر همه کارها را بگذارید برای روزهای آخر همه چیز می تواند به سرعت تلنبار شود و باعث بروز انواع تاخیرها شود. بنابراین اگر می توانید، با شروع زودتر کارها به خود کمی زمان دهید. به این ترتیب شما به موقع آماده می شوید و از کارها عقب نمی افتید. همچنین این ترفند می تواند باعث کاهش هزینه باربری از تهران به شهرستان برای شما شود.

6- برنامه ریزی کنید

بدون برنامه اقدام به بسته بندی اثاث خود نکنید. یکی از موثرترین روش های بسته بندی این است که این کار را اتاق به اتاق انجام دهید. مثلا همه لوازم اتاق پذیرایی را جمع کرده سپس سراغ آشپزخانه یا اتاق های خواب بروید. 

هر جعبه را بصورت واضح و براساس اینکه از کدام اتاق جمع آوری شده اند برچسب گذاری کنید. با این روش پس از پروسه باربری و در زمان خالی کردن اثاث، کاملا میدانید هر جعبه را باید در کدام قسمت خانه قرار بدهید.

7- از لوازم با ارزش خود محافظت کنید

مطمئنا نمی خواهید بدلیل پیدا نکردن برخی از لوازم با ارزش خود بعد از اسباب کشی دچار اضطراب و نگرانی شوید. معمولا استرس های ناشی از نیافتن چیزهای با ارزشی مانند حلقه ازدواج، پاسپورت، سندهای املاک و ... بیشتر از دیگر جنبه های روند اثاث کشی شما را تحت تاثیر قرار داده و مضطرب خواهد نمود. به لوازم با ارزش خود توجه ویژه ای داشته باشد و آن ها را در یک محل امن که قابل فراموش شدن نیست قرار دهید.

8- طریقه صحیح بسته بندی و حمل را بیاموزید

اگرچه اسباب کشی کاری دشوار است و اکثر مردم به دلیل اینکه خیلی کم با آن سر وکار دارند مهارتی در این زمینه ندارند اما اگر یک سری از ترفندهای آن را بدانید بسیار آسان کار بسته بندی و حمل اثاثیه تان را میتوانید انجام دهید و استرس و نگرانی تان کاهش خواهد یافت. برای دانستن این موارد با ما همراه باشید.

  • برای اینکه بسته بندی خوبی داشته باشید  یک کاغذ و خودکار بردارید و نقشه خانه خود را روی آن پیاده کنید . حال طبق نقشه هر کجا که بسته بندی کردید تیک بزنید و به محل دیگر بروید این کار نه تنها سرعت بسته بندی را بالا می برد بلکه شما می توانید مدیریت و کنترل کنید.
  • برای حمل وسایلی مانند کابینت بلند، قفسه کتاب ، مبل و سعی کنید دو نفره این وسایل را جابجا کنید. وسیله ای که می خواهید جابجا کنید را در یک زاویه قرار دهید یک نفر از بالا نگهداشته و دیگری از پایین آن وسیله و در زاویه مناسب حمل کنید. این نوع حمل باعث می شود وزن آن از نوسان خارج شده تا بتوانید راحت تر کنترل کنید.
  • برای وسایلی مانند کمد ، یخچال، لباس شویی، و هر وسیله بزرگ دیگری که می خواهید حمل کنید بهتر است آن را با یک پتو که تمام جای آن را پوشش می دهد بپوشانید و بعد با یک سلفون بزرگ آن را بسته بندی کنید. این کار از وسایل شما در هنگام حمل بار به شهرستان محافظت کرده و از آسیب رسیدن به اثاثیه تان جلوگیری میکند همچنین راحتتر می توان برداشت و بارگیری کرد.
  • اگر فکر می‌کنید بلند کردن وسایل سنگین برایتان سخت است، آنها را بر روی زمین جا به جا کنید.

9- کارهای اثاث کشی را به افراد با تجربه واگذار کنید

در نهایت بهترین کار برای کاهش استرس این است که همه یا بخشی از فرایند اثاث کشی خود را به افراد ماهر یا یک شرکت باربری محول کنید. می توانید از شرکت های معتبر باربری شهرستان برای این منظور استفاده کنید و از خدمات متنوع آنان استفاده نمایید.

شرکت ها اتوبار ماهر و خوش نام بدلیل داشتن تجربه و مهارت کافی و با به کار گیری از  ابزار مطلوب فرایند اثاث کشی شما‌ را پرسرعت و بی دردسر به انجام خواهند رساند.

اتوبار بیست با تیمی حرفه ای شما را برای یک جابجایی با آرامش همراهی می نماید.